April 24, 2008

Paastumine

Tundsin sel aastal pärast talve eriti tugevalt seda, kuidas mu sees on energia, aga see ei pääse välja. Pärast Kuubalt tulekut imes üks sügav auk mind vaikselt endasse ja ma olin täiesti võimetu end kuidagi aitama. Magasin tundide järgi väga korralikult, koormus koolis ja tööl ei olnud suur, aga ma tundsin, kuidas vaikselt ja valutult sinna auku vajun. Energia hüüdis hääletult mu sees, aga ma ei osanud midagi teha, et end aidata. Kuubalt saabumisest alates läksin magama 3 või 4 öösel, sest siis oli sealse aja järgi kell umbes 10 õhtul ning ärkasin siin kell 11 või 12 päeval kella peale. Ja ma olin nii väsinud, et loengutes lihtsalt pea nokkis iga jumala kord. Kuna lapsest peale on meie peres olnud vaikiv tablettide vastane sõda, siis mingisuguse vitamiinipurgi või ma ei tea, mille kallale ma ei läinud. Otsustasin abi otsida paastumisest. Tean inimesi, kes sellega on vähi seljatanud, mitmeid kergemaid haiguseid ning muidugi saanud meeletu energia.Nii kui kui kestab paast, tuleb paastu sisse minna ja sealt välja tulla. Sisse minekuks piisab sellest, kui liha menüüst välja jätta ning puhastada organism salatite abil, palju vedelikku (vesi ja taimeteed) tarbides. Reede hommikul sõitsime Maaritiga Viljandi poole, esiistmel oli meie kaaslaseks suur pudel Eviani. Poeskäik oli muidugi omaette nali, meie ostukorv koosnes 6st pudelist Evianist, 6st sidrunist ja vatipadjakestest. Kohale jõudes anti meile pool liitrit ravimtaimede teed, sellist mustjat tummist segu, mis pidi siis 3-7h pärast kõik sooled tühjaks tegema. Neli tundi pärast mustja segu joomist pidi alustama tavalise ürditee joomist, mis oli koguaeg termosega köögikapil. Esimesel päeval tundsin ma nälga just siis hommikul, kui autos sõitsime ja ma veejoomist alustasin. Vahepeal käisin teeäärses grilli kohas pissil ja muidugi need grillilõhnad ei aidanud mind isude ja kõhutühjuse juures eriti. Esimesel päeval õnnestus meil kohe ka massaaži saada, mina sain meemassaaži, mis väljutab hästi mürke ja muidugi silub nahka. Teisel päeval kell 16.00 võis alustada enda kaasa toodud pudelivee joomist. Joomise ajal pidi silmas pidama lihtsat reeglit: joon seni, kuni süda on paha. Teine päev on paastuja jaoks kõige raskem: on neid, kes oksendavad, kes minestavad jne. Maarit ärkas kerge nõrkusega, selle peletamiseks võtsime all köögis lusikaga mett keele alla ning hingasime õues värsket õhku. Mina läksin kell 9 lümfimassaaži, jällegi väljutab mürke, stimuleerib ainevahetust ja mida kõike tervislikku veel.Ja siis tekkis mul lihtsalt kohutav söögiisu. Just isu. Kõht ei olnudki tühi, sest sooled oli puhkeasendis, midagi ei töötanud, aga oli lihtsalt isu. Sel päeval ma muidugi kuritarvitasin ka meepurki, mis ainsa toiduainena meie köögis oli ja mida iga päev 2 lusikat süüa võis. Ma sõin sel päeval umbes 4 teelusika täit. Iga päeva juurde kuulus muidugi ülimõnus saun. Kolmanda päeva hommikul, kui paljud juba hallide nägudega ringi käisid, kalpsasime me Maaritiga talumaja esimesele korrusel ja sealt õue pikale tiirule põldude vahel. Minul kaks kapuutsi peas ja teetass käes, Maaritil vesi näpus. Õhtul ootas kojusõit ees ja poodiminek. Kiusatus, mõtlesime meie ega olnud väga julged poodi astuma. Isegi ei suuda imestada, aga need lihaletis vedelevad lihatükid ei paelunud üldse, pigem oleksin tahtnud puuvilju süüa, aga see oli keelatud. Paastujärgselt tuleb väga täpselt jälgida, mida sööd ja kuidas paastust välja tuled. Liha tohib alles nädala pärast süüa, kui on läbitud kolme päevane paast. Kala on lubatud aurutatult ent maitsestamata kujul kolmanda päeva õhtul. Enne kuulub paastust tulija põhimenüüsse kuivatatud teraleib, väherasvane keefir, porgandisalat ananassiga, kaerahelbe kört, köögivilja keeduleem ja järgmisel päeval leemest eemaldatud köögiviljadest püree. Ahjaa, et kuidas siis see mulle mõjus.Ma arvan, et minust saab edaspidigi paastuja. Ma ei tea küll kas ideaalne, kes aastas 4-6 korda paastub, aga paar-kolm korda teen seda kindlasti. Esimesel ja teisel päeval on loid olla, aga kolmandal päeval vallandus see energia, mis seni kuskil kinni oli.Paastu ajal on oluline oma keha kuulata, kui on uni, tuleb magada, isegi kui päeval magamine veidrana tundub. Juba kaks päeva lähen ma magama nagu vanasti, kesköö paiku ning ärkan ise, ilma kellata poole üheksa paiku. Need, kes tahavad paastu ebatervislikkusest rääkida, hoidku oma kommentaarid endale. Keha on nagu masin, kui me auto viime hooldusesse, siis millal meie keha puhkab. Magades on vale vastus. Ikka peab ta meie hilistel õhtutundidel sisse vintsutatud sööki seedima. Kehale peab puhkust andma ja ma usun, et paast on õige tee.

No comments: